Naujos knygos bibliotekoje
- Paskelbė : Andrius Stankevičius
- Paskelbta: 2021-03-17
- Kategorija: Aktualijos
2020 metų pabaigoje progimnazijos biblioteka įsigijo 71 naują grožinės literatūros knygą ir 5 enciklopedinio bei mokslo populiarinimo turinio leidinius.
Salemono Paltanavičiaus ,,Gamtos metų ratas‘‘ atskleidžia kiekvieno mėnesio gamtos ypatumus. Leidinys yra gausiai iliustruotas Lietuvos paukščių, žvėrių, augalų ir gamtos vaizdų nuotraukomis. Skaitytojai, atsisiuntę programėlę į savo išmaniuosius įrenginius, gali matyti paties autoriaus filmuotus vaizdo įrašus.
Ar stručiai tkrai slepia galvas smėlyje, kai bijo? Kodėl asilai kartais sustoja ir jų nepriversi žengti nei žingsnio? Atsakymus į šiuos ir kitus klausimus skaitytojai ras Pavlos Hanačkovos knygoje ,,Mitai ir stereotipai apie gyvūnus‘‘. Ši knyga atskleidžia daugybę klaidingų žmonių įsitikinimų apie juos.
Dar vienas įdomus ir iliustratyvus leidinys yra ,,Profesoriaus Katonauto odisėja po žmogaus kūną‘‘. Mokslininkas ir rašytojas Dominicas Willimanas suprantamai ir įtraukiamai pasakoja, iš ko susideda žmogaus kūnas, kaip veikia jo organai, kokie kasdieniniai ir ilgalaikiai procesai jame vyksta.
Pradinių klasių mokiniai ir mokytojos naujų minčių gamtamoksliniams bandymams su garsu, vandeniu ir oru ras leidinyje ,,103 bandymai kūrybingam smalsučių laisvalaikiui‘‘. Šioje knygoje yra daug paveikslėlių, kurių kiekvienas pasakoja po labai juokingą istoriją.
Monikos Vaicenavičienės pažintinė ir edukacinė knyga ,,Kas yra upė’’ yra pripažinta 2020 metų Geriausia pažintine knyga vaikams (IBBY Lietuva). Jai sutekta 2020 metų. Domicelės Tarabildienės premija už gražiausią metų knygą (IBBY Lietuva). 2018 metais ši knyga buvo pripažinta Geriausia knyga vaikams (Pasauliniai iliustracijos apdovanojimai). Šioje knygoje apie upę kalbama iš įvairių pusių – kas ją sudaro, kas joje gyvena ir kodėl, jos paskirtis ir grožis, ka ji duoda žmogui, kodėl ji reikšminga žemėje. Šiame pasakojime kiekvienas atras to, ko jam reikia – tikslios informacijos apie šį gamtos objektą, istorinių faktų ar meniško požiūrio: ,,Upės išsiuvinėja pasaulį margiausiais raštais, sudygsniuoja istorijas, supina kartu įvairiausias vietoves, laikus ir žmones. Jų srovės gali mus nuplukdyti į tolimiausias vietas, suburti ir atgaivinti. Upės ramina, gąsdina, įkvepia, neleidžia užsimiršti. Upė yra visa jungianti gija. Upė yra namai ten gyvenančioms žuvims. Kiekviena upė turi pavadinimą – kilusį iš neatmenamų laikų, arba visai naują. Upės gali būti paslaptingos arba gilios. Kas slypi upėje? Kas joje gyvena? Kokios žuvys ir kokie augalai ten auga? Kur upė teka, ir ką mato? Kiek šalių aplanko? O kaip upė palengvina mūsų gyvenimą?”
Nupirktos 22 naujos knygelės besimokantiems skaityti. Tai pasakos ,,Stebuklinga pirštinė’’, ,,Du ožiukai’’, ,,Drambliukas’’, ,,Kaip pelytė tapo balerina’’, Kelionė į pasaulio kraštą’’, ,,Žemuogių fėja žemuoginukė’’, ,,Princesė ir varlius’’, ,,Kiškio trobelė’’, ,,Lapė karalienė’’ ir kitos. Šios knygelės gausiai iliustruotos spalvingomis iliustracijomis.
Kakės Makės gerbėjai bibliotekos lentynose ras tris naujas knygeles - ,,Kakė Makė ir baisi neteisybė’’, ,,Kakė Makė ir draugystės šluota’’, ,,Kakė Makė ir svajonių gimtadienis’’.
Pasakų mėgėjams nupirktos dvi naujos knygos -,,Juokų ir melų pasakos’’ ir ,,Vakaro pasakos iš viso pasaulio’’.
3-4 klasių mokiniams tikriausiai patiks Luiso Sepulveda knygelė su išraiškingomis iliustracijomis ,,Apie žuvėdrą ir katiną, kuris išmokė ją skraidyti’’. ,,Nelengva perėti žuvėdros kiaušinį, globoti išsiritusį mažylį, tuo labiau – išmokyti jį skraidyti! Ypač, kai esi didelis, juodas ir storas katinas, mėgstantis gulėti balkone ir šildytis saulėje...’’. Trečiokams ir ketvirtokams skirtos ir kitos įdomios knygelės - Marian Orłoń ,,Seklys Noselė. Pagrobėjai’’, Klaus Hagerup ,,Mergaitė, norėjusi išgelbėti knygas’’, David Walliams ,,Blogiausi pasaulio vaikai’’, ,,Blogiausi pasaulio vaikai 2’’, Margery Williams ,,Velvetinis triušis, arba kaip žaislai tampa tikri’’, Evelinos Daciūtės, Aušros Kiudulaitės ,,Laimė yra lapė’’, Salemono Paltanavičiaus ,,Sodininkas Florencijus’’, ,,Kiškis Morkus Didysis’’, ,,Sniego žmogelių žiema’’, Otfried Preubler ,,Mažasis vandenis’’ bei dvi Joanne Kathleen Rowling knygos apie Harį Poterį - ,, Haris Poteris ir Netikras princas’’, ,,Haris Poteris ir Mirties relikvijos’’.
5-6 klasių mokiniams skirtos Gendručio Morkūno knygelės ,,Iš nuomiško gyvenimo’’, ,,Velniškai geros atostogos’’, ,,Blusyno pasakojimai’’, Virgio Šidlausko ,,Ulfas ir stebuklinga barzda’’, Neringos Vaitkutės ,,Klampynių kronikos’’, ,, Klampynių kronikos 2. Neramios dienos’’. Jiems taip pat turėtų patikti skaityti Clair Vanderpool knygą ,,Laivavedys Erlis’’, Katherine Paterson ,,Tiltas į Terabitiją’’, Kelly Barnhill ,,Mergaitė, atsigėrusi mėnulio’’ bei ,,Katherine Rundell ,,Stoglaipiai’’.
Paauglių ir jaunimo problemas ir ieškojimus, kaip jas išspręsti, atskleidžia naujos lietuvių rašytojų knygos – Dianos Ganc ,,Lota‘‘, Akvilinos Cicėnaitės ,,Kad mane pamatytum‘‘, Ignės Zarambaitės ,,Juodavandeniai‘‘. Katherinos Paterson ,,Visai kaip žvaigždės‘‘ pasakoja apie stiprybę, rūpestį ir gebėjimą atrasti gražius dalykus net ir tomis aplinkybėmis, kai, regis, viskas slysta iš rankų. Antje Babendererde ,,Sniego šokėjas‘‘ pritraukia skaitytoją pagrindinio veikėjo charakteriu, jo ryžtingumu pačiam keisti savo likimą, jo išgyvenimais akistatoje su nepažinta tėvo kultūra, mirtinais pavojais laukiniuose tyruose bei naujais jausmais. Karo baisumus, kaip jis keičia žmonių likimus ir jų charakterius atskleidžia dvi Kimberly Brubaker Bradley knygos ,,Karas, išgelbėjęs mano gyvenimą‘‘ ir ,,Karas, kurį galiausiai lamėjau‘‘.
Tikiuosi, skaitytojai ras ne vieną patinkančią knygą bibliotekos lentynose, kai tik sugrįš po karantino į mokyklą. Skaityti verta ir reikia, sako lituanistas Stepas Eitminavičius - ,,Perskaitau knygą, kuri man labai patinka, ir jau esu bent šiek tiek kitoks. Yra riba iki tos knygos neskaitymo ir po skaitymo. Nuo to, kas vyksta tuo metu sąmonėje, galbūt kinta veiksmai. Na bent truputį jautiesi kitaip. Kažkas būtent su tavimi kalba, kažkas būtent tave provokuoja rimčiau pamąstyti, nustebti, kad žmonės gali ir taip kaip knygoje pasielgti, kad gali taip kalbėtis, gali ir dėl to liūdėti. Skaitydami atliekame daug vaidmenų, daugiau nei kasdienybėje. Skaitydami labiau suprantame save: kokie esame, galbūt kokie turėtume būti, kaip mus veikia kiti, kaip mes juos veikiame. Neretai knyga moko empatijos: skaitydami mąstome, dėl ko išgyvena žmogus, mėginame pajausti, kaip mes elgtumėmės, jeigu pakliūtume į panašių aplinkybių labirintą. Skaitymas moko atidžiau įsižiūrėti, įsiklausyti, moko pajausti subtilius niuansus. Patinkanti knyga nėra monologas, tai dialogas. Grožinė knyga pateikia situacijų, kurių realybėje dar nesame atpažinę. Knyga gali nuraminti, pralinksminti, paskatinti kokybiškiau gyventi, provokuoti, sukelti liūdesį.‘‘