Respublikinis ilgalaikis prevencinis projektas „Žaidimai moko“

Gilija Gajauskienė
,
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. logopedė ir specialioji pedagogė metodininkė

Žaidimai ir vaikai – neatsiejami vieni nuo kitų. Šalia vaiko visada gyvuos žaidimas, šalia žaidimo – vaikas. Vieniems žaidimas yra svajonės perkėlimas į realybę, kitiems – beribis kūrybos laikas, dar viena dalis – žaisdami mokosi.

 

Jau penkti metai kviečiu šalies ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specialistus dalyvauti ilgalaikiame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Savo jėgas projekte išbandė ir kelios specialiojo ugdymo įstaigos. Projekto tikslas – pasitelkus žaidimus lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Šie gebėjimai svarbūs ruošiant vaikus rašymo procesams, raidžių ir skaitmenų grafiniam suvokimui, orientavimuisi erdvėje. 2018–2019 m. m. projekte dalyvavo 245 ugdymo įstaigos. Pedagogai, išreiškę norą jungtis į projektinę veiklą, gavo visą jiems reikiamą medžiagą – projekto programą ir priedus.

 

Šiuolaikinių ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų ugdymo procese vis labiau ima vyrauti judėjimas, veiksmas, įgyjamų žinių taikymas praktikoje. Žaidimas tampa mokymusi prasmingai veikiant. Atsižvelgiant į tai, projektą vykdę pedagogai žaidimus integravo į įvairias veiklas (kūno kultūros, muzikos, ryto ratą), juos įvairino specialiomis užduotimis. Per projektą atliekamos užduotys neapsiribojo vien tik grupės erdve. Veiklos kėlėsi į sporto, muzikos salę (prisidėjo kūno kultūros ir muzikos pedagogai) ir į lauko žaidimų aikšteles. Pedagogams suteikta teisė improvizuoti, įvairinti, pritaikyti siūlomas užduotis, atsižvelgiant į individualius vaikų gebėjimus. Kaip teigė projekto dalyvės, pasitelkus siūlomus žaidimus ir užduotis vaikai buvo supažindinti ne tik su lengvais, bet ir su sudėtingais dalykais, pavyzdžiui: kairės ir dešinės pusių skyrimas, prielinksniai, kelintiniai skaitvardžiai, raidžių ir figūrų kopijavimas ir kt. Daugumos projektą vykdžiusiųjų nuomone, veiklos ir specialios užduotys padėjo geriau įsisavinti erdvės sąvokas ir pritaikyti jas realioje erdvėje, o ne tik paveikslėliuose.

 

Į projektą „Žaidimai moko“ buvo pakviesti logopedai ir specialieji pedagogai. Atsižvelgdami į savaitės temą, jie specialiosiose pratybose naudojo specialias užduotis, žaidimus erdvės ir regimajam suvokimui lavinti.

Pasibaigus projekto vykdymo laikui (spalio–balandžio mėn.), jame dalyvavę specialistai pildė refleksijos formas, kuriose išsakė savo nuomonę ir pastebėjimus apie projektines veiklas, jų naudą. Buvo sulaukta palankaus projekto įvertinimo. Dažniausiai minėti projekto „Žaidimai moko“ privalumai – parengta metodinė medžiaga, lengvai taikomi / integruojami žaidimai ir užduotys į kitas veiklas, pedagogų laisvė improvizuotai veikti.

 

2019–2020 m. m. ilgalaikį prevencinį projektą „Žaidimai moko“ tęsime. Kviečiame prisijungti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas.

 

Svarbu žinoti, kad:

  • projektas skirtas 5–6 metų vaikams;
  • projekte gali dalyvauti lopšelių-darželių grupių auklėtojos, specialieji pedagogai ir logopedai;
  • projektą vykdantys pedagogai gauna projekto vykdymo programą, priedus elektronine versija;
  • suteikiama galimybė atsirinkti žaidimus ir užduotis, atsižvelgiant į ugdytinių žinias, mokėjimus ir įgūdžius;
  • projekte dalyvaujanti įstaiga ir projektą vykdę specialistai, pasibaigus projekto vykdymo laikui, gauna Kelmės rajono pedagoginės psichologinės tarnybos parengtą pažymėjimą ir lydraštį elektroniniu paštu;
  • kita informacija teikiama elektroninio pašto adresais: gilijaga@gmail.com arba info@kelmesppt.lt.

 

Nuostatai auklėtojoms

Nuostatai logopedams

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (6)

  • Daiva

    Norėčiau dalyvauti projekte kaip logopedė. Vilkaviškio l/d „Buratinas”.

  • Jūratė Liudavičienė

    Laba diena,
    Šiaulių l/d ” Kūlverstuko” grupė ” Rūtelė” norėtų dalyvauti projekte.
    Priešmokyklinio ugdymo pedagogė
    Jūratė Liudavičienė

  • svietimo

    Laba diena,
    visi norintys dalyvauti turėtų kreiptis tekste nurodytu el. paštu – gilijaga@gmail.com

  • Loreta Radzevičienė

    Laba diena.
    Prienų lopšelis- darželis „Gintarėlis”, „Pasakorių” grupė nori dalyvauti šiame projekte.
    Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Loreta Radzevičienė

  • Virginija Deltuvienė

    Sveiki, aš su priešmokyklinukais norėčiau dalyvauti. Prienų rajono Skriaudžių pagrindinė mokykla.

  • Lilia

    Laba diena.
    Mūsų darželis norėtu dalyvauti šiame proekte ir mokytojos ir specialista.

    Vilniaus d/m „Sulutė”