Naujienos

Ekskursija

Noras pažinti ne tik gimtąją Lietuvą, bet ir kitas šalis paskatino mane suorganizuoti mokiniams dviejų dienų pažintinę ekskursiją į Estiją.
Įsigeidę istorijos ir grožio, ramybės bei poilsio vieną ankstų gegužės savaitgalį išvykome į 850 metų vertybes kaupusį Taliną ir unikalia gamta garsėjančią Saremo salą.
Žvalūs ir gerai nusiteikę, pirmiausiai atvykome į Talino priemiestį – Piritą, ypač išgarsėjusį po 1980 m. Maskvos Olimpinių žaidynių. Pasivaikščioję po nuostabų uostą, pasimėgavę švelniu jūros vėju, pabraidę, prisirinkę kriauklių, nuskubėjome į Šv. Brigitos vienuolyną. Apžiūrėjome XV a. didybę menančius gotikinės bažnyčios sienas, išlikusius vienuolyno pastatų pamatus, rūsių fragmentus. Vėliau ekskursiją tęsėme pėsčiomis po Talino senamiestį, įtrauktą į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Tompea pilis, kurioje šiuo metu įsikūrusi Prezidentūra, Aleksandro Nevskio soboras – XIX a. caro valdžios simbolis, Domo katedra, apžvalgos aikštelės, nuo kurių atsiveria nuostabus vaizdas į Talino įlanką ir senamiestį, užbūrė ir sužavėjo. Rotušė, „Trumpoji koja“, „Bandelių“ skersgatvis, „Vyrų“ ir „Storosios Margaritos“ bokštai – tai tik dalis nuostabaus senamiesčio, kurį suspėjome apžiūrėti prieš nakvynę jaukiame Talino viešbutyje.
Nubudę, skaniai ir sočiai papusryčiavę, sugužėjome į autobusą ir vykome į Virtsu uostą. Įspūdingo dydžio keltu nuplaukėme į Muhu salą. Vaike – Vain sąsiauriu, skiriančiu Muhu salą nuo Saremos salos, patekome į didžiausią ir gražiausią Estijos archipelago salą – Saremą. Aplankėme vienintelį apskrities miestą - salos sostinę Kuresarę. Pasisvečiavome XIII a. vyskupų pilyje – tvirtovėje, į kurią panašios nėra nė vienoje Baltijos šalyje. Apžiūrėjome miesto parką, Rotušę, senuosius Teismo rūmus nukeliavome prie Anglos vėjo malūnų komplekso, apsirūpinome suvenyrais pagamintais iš kadagio, dolomito akmens. Besiklausydami įdomių gidės pasakojimų, trumpam sustojome ir prie unikalios, iš akmenų sudėtos Karjos Katariina bažnyčios ir pasukome Kaali meteoritinio kraterio – ežero link. Atsiverė įspūdingas vaizdas. Šis krateris yra vienintelis išlikęs tokio pobūdžio gamtos reiškinys visoje Europoje. Pažintį su sala vainikavo nuostabus gamtos kūrinys – šiaurine Saremos salos pakrante besidriekiantis Pangos skardis. Smalsumas nugalėjo ir dauguma mūsų išmėginome jėgas nusileisdami virve nuo skardžio.
Maloniai nuvarginti, pasisotinę neapsakomų vaizdų, pasukome Lietuvos link.
Švytinčios mokinių akys ir klausimai – kada ir kur keliausime sekantį kartą – didžiausia padėka man ir ženklas, kad tikrai buvo verta vykti. Tai atpirko jaudulį, nuovargį bei laiką, sugaištą organzuojant kelionę.

Mokolų pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė Indrė Apuokienė.